Digital Strategies Digital Strategies
  • SEO
    SEOWczytaj więcej
    linki kanoniczne
    Linki kanoniczne: przewodnik dla początkujących
    2024-05-19
    tags and html
    Kilka najważniejszych meta tagów i elementów HTML dla SEO
    2024-05-17
    seo w biznesie
    Dlaczego SEO jest niezbędne w biznesie?
    2024-05-17
    podcasty SEO
    Najlepsze podcasty SEO dla specjalistów w 2024 roku
    2024-05-15
    Morele.net ma sporo do optymalizacji w kontekście SEO
    Morele.net brakuje 17 194 fraz kluczowych względem konkurencji. Łatamy dziury
    2023-05-06
  • Content
    ContentWczytaj więcej
    Content marketing. Jak tworzyć treści, które działają? Strategie, narzędzia i przykłady z polskiego rynku
    2025-06-05
    Jak budować ruch na przykładzie money.pl / Fot. Andrey_Popov/Shutterstock.com
    Powody dużego zasięgu money.pl, czyli jak budować ruch
    2023-05-28
    Topic cluster - czy to działa? Wyjaśniam na przykładzie, że jest coś ważniejszego
    Topic Cluster powinien dawać świetne efekty – twierdzi sporo ekspertów SEO. Czy to prawda?
    2023-05-13
    Konto Mega Oszczędnościowe Alior Banku - lepsze SEO wskazane
    Poradnik: Jak zbudować content plan pod ofertę Konta oszczędnościowego Alior Banku
    2023-05-05
  • Strategie
    StrategieWczytaj więcej
    Geneza marketingu. Jak powstała ta dziedzina i jak ewoluowała do ery cyfrowej? Historyczne i praktyczne spojrzenie
    2025-06-05
    Rodzaje marketingu w 2025 roku – pełna lista technik i strategii z przykładami zastosowania
    2025-06-05
    Marketing Kotlera. Kluczowe idee i ich znaczenie we współczesnej strategii biznesowej
    Marketing Kotlera. Kluczowe idee i ich znaczenie we współczesnej strategii biznesowej
    2025-06-05
    praktyki ppc
    Najlepsze praktyki dla płatnego wyszukiwania i planowania PPC
    2024-05-19
    ai w organizacji
    Odpowiedzialna implementacja i stosowanie AI w organizacjach
    2024-05-19
  • Link building
    Link buildingWczytaj więcej
    Link building. Jak budować wartościowe linki w 2025 roku zgodnie z wytycznymi Google? Poradnik eksperta SEO
    2025-06-05
    linki zwrotne
    Efektywne taktyki budowania linków w 2024 r.
    2024-05-19
    Linki domniemane. Co trzeba o nich wiedzieć?
    Wzmianki o marce to przyszłość linkowania. Przynajmniej częściowo
    2024-05-15
    Najlepsze praktyki dotyczące linków
    Google odświeża najlepsze praktyki dotyczące linków
    2023-05-01
  • Zakładki
Czytasz: Szybkość wczytywania strony ma duże znaczenie
  • Sprawdź ofertę
Powiadomienia
Digital StrategiesDigital Strategies
Aa
  • SEO
  • Content
  • Strategie
  • Link building
  • Zakładki
Search
  • SEO
  • Content
  • Strategie
  • Link building
  • Zakładki
Follow US
© Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Digital Strategies » Strategie » Szybkość wczytywania strony ma duże znaczenie
Strategie

Szybkość wczytywania strony ma duże znaczenie

Ostatnia aktualizacja: 2023/06/11 at 6:37 PM
Grzegorz Kubera
6 min czytania
Szybkość wczytywania stron | Fot. Roman Chazov, Shutterstock
Szybkość wczytywania stron | Fot. Roman Chazov, Shutterstock

Zabierasz się za SEO? Koniecznie popraw szybkość wczytywania strony. Dawniej nie miało to aż takiego znaczenia i użytkownicy byli bardziej cierpliwi. Dziś żyjemy w całkowicie odmiennym świecie.

Spis treści
Szybkość wczytywania stron ma znaczenie w SEOWydajność jest kluczowa. Jest na to jasny dowódTo-do: popraw szybkość wczytywania stronWszystko szybko wszędzie naraz

Wielu z nas podejmuje żmudne wysiłki, aby poprawić szybkość wczytywania i ogólną wydajność. Wierzymy, że wpłynie to na pozycje SEO w wynikach organicznych. Czy faktycznie jest na to szansa?

Google traktuje dziś wydajność priorytetowo. Czas ładowania strony ma – powtarzam, ma – wpływ na jej pozycjonowanie.

Ale czy to silny sygnał i być albo nie być w SEO?

Szybkość wczytywania stron ma znaczenie w SEO

Szybkość wczytywania strony mierzysz czasem potrzebnym do załadowania jej po kliknięciu przez użytkownika w dane łącze. Weź pod uwagę, że Core Web Vitals oceniają ładowanie, interaktywność i stabilność wizualną witryny.

Google ułatwia zadanie i udostępnia narzędzie PageSpeed Insights do pomiaru czasu ładowania. To dodatkowo podsyca hipotezę, że szybkość jest faktycznie czynnikiem rankingowym.

Weź to również na logikę. Czy wolisz stronę, która wczytuje się szybciej, czy wolniej? Czy Google nie powinno dążyć do tego, aby zapewniać nam – użytkownikom – najwyższy komfort? Nie trzeba być ekspertem ds. SEO, by stwierdzić, że szybciej działające strony powinny mieć w SEO przewagę.

Ale uwaga! Szybkość, choć istotna, nie jest fundamentalna. Jeśli porównasz ze sobą dwie witryny, gdzie obie mają podobnej jakości profil linkowania i autorytet domen, ale jedna superszybko się wczytuje, a druga działa wolniej, ale ma lepszej jakości treść, która w dodatku trafniej odpowiada na konkretne zapytanie, to jak myślisz, co zarekomenduje Google? Oczywiście odpowiedź jest prosta: stronę, która zapewnia lepszą odpowiedź i spełnia potrzebę odbiorcy. Inaczej mówiąc, trafność jest zdecydowanie ważniejsza niż szybkość wczytywania strony.

Wydajność jest kluczowa. Jest na to jasny dowód

Niektórzy ciągle tego nie wiedzą, ale szybkość wczytywania stron była czynnikiem rankingowym Google’a już od 2010 r. Potwierdza to informacja z kwietnia 2010, gdzie Google informuje, że algorytm zacznie uwzględniać szybkość przy ustalaniu rankingu wyników wyszukiwania.

Podobnie jak my, nasi użytkownicy przywiązują dużą wagę do szybkości, dlatego zdecydowaliśmy się wziąć pod uwagę szybkość wczytywania witryny w naszych rankingach

Google, 2010 r.

Wówczas była to aktualizacja wyników na desktopie. Natomiast to, co wczytuje się dość szybko na komputerze, może być uważane za ślamazarne na smartfonach.

W lipcu 2018 r. Google uczynił szybkość wczytywania stron czynnikiem rankingowym również wśród urządzeń mobilnych.

Firma ogłosiła wtedy:

Użytkownicy chcą szybko znajdować odpowiedzi na swoje pytania, a dane pokazują, że ludzie naprawdę dbają o to, jak szybko ładują się ich strony. Zespół ds. wyszukiwania ogłosił, że w 2010 r. prędkość będzie sygnałem rankingowym dla wyszukiwań na komputerach, a od lipca 2018 r. szybkość strony będzie również czynnikiem rankingowym także dla wyszukiwań na urządzeniach mobilnych

Google, 2018 r.

Choć obecnie sygnał szybkości został zastąpiony tzw. sygnałem jakości, Google ciągle bierze pod uwagę szybkość wczytywania.

We try to avoid unnecessary duplication in our code, so i would assume this replaces the previous speed ranking factors.

— John Mueller (official) · #StaplerLife (@JohnMu) July 21, 2021

Szybkość ma zatem duże znaczenie i co ważne – jest potwierdzonym czynnikiem rankingowym. Twoja strona wczytuje się wolno i masz w PageSpeed Insights niskie wyniki? Jeśli działasz na silnie konkurencyjnym rynku, gdzie jest wiele stron z dobrym SEO, które w dodatku szybko się wczytują, trudno będzie ci wywalczyć sporo wysokich pozycji. Zwłaszcza w sektorze mobilnym:

Niska wydajność to znak, że strona może mieć kiepskie wyniki SEO - zwłaszcza na smartfonach

Możesz mieć też przeciętne wyniki związane z szybkością wczytywania się:

Przeciętne wyniki też nie są super - są przeciętne. Wczytywanie strony powinno być szybkie

Takie „na żółto” są jeszcze OK, ale w obecnych czasach nic nie stoi na przeszkodzie, aby poprawić wydajność i mieć wszystkie pola „na zielono”. Zwłaszcza jeśli mówimy o WordPressie.

To-do: popraw szybkość wczytywania stron

Koniecznie popraw szybkość wczytywania. W przypadku WordPressa polecam zrobić to za pomocą wtyczki WP Rocket (licencja roczna: 59 dolarów na domenę, a także 119 dol. na trzy domeny).

Za relatywnie niskie pieniądze otrzymasz dostęp do skutecznej wtyczki poprawiającej wydajność. Oferuje wiele narzędzi, dzięki którym w szybkim czasie zoptymalizujesz wydajność.

Wtyczka WP rocket do poprawy szybkości wczytywania stron

Z pomocą WP Rocket przeprowadziłem optymalizację serwisu blogowego opartego na WordPressie No Fluff Jobs Log i teraz śmiga aż miło.

Szybkość wczytywania stron - wysokie wyniki w PageSpeed Insights

Jak widzisz, wzrost szybkości jest ogromny.

Wszystko szybko wszędzie naraz

Parafrazując tytuł świetnego filmu Everything Everywhere All at Once, wszyscy chcemy mieć wszystko szybko. Po co czekać, jeśli to nie jest konieczne? Zwłaszcza jeśli inne strony – konkurencji – wczytują się szybciej?

Stawiaj na szybkość wczytywania stron, bo to potwierdzony czynnik rankingowy. I znacznie wpływa na komfort użytkowania. A możesz mi wierzyć, jeśli coś poprawia Page Experience, to na pewno jest korzystne – tak dla użytkownika, jak i SEO.

Może cię zainteresować:

  • Morele.net brakuje 17 194 fraz kluczowych względem konkurencji. Łatamy dziury
  • Powody dużego zasięgu money.pl, czyli jak budować ruch
  • Topic Cluster powinien dawać świetne efekty – twierdzi sporo ekspertów SEO. Czy to prawda?

Grzegorz Kubera 2023-06-11 2023-06-11
Zareaguj jakoś, no weź…
Love3
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
By Grzegorz Kubera
Linki:
Założyciel Serigala Tech, studia GLIVE, doświadczony SEO-wiec i redaktor. Autor dwóch bestsellerów biznesowych "Stwórz jednorożca" i "Przeskok". Inwestor giełdowy i miłośnik stoicyzmu.
Digital Strategies Digital Strategies

Kategorie

  • SEO
  • Content
  • Strategie
  • Link building

Na skróty

  • Zakładki

© 2024 Copyright DigitalStrategies. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Digital Strategies Digital Strategies
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?