Szacuje się, iż około 120 milionów osób słucha podcastów każdego miesiąca. Jeśli słuchasz podcastów (nawet raz w miesiącu), polecamy dodać do swojej listy jeden z naszej listy. To niezły sposób, aby „bezboleśnie” podnosić swoje umiejętności i aktualizować wiedzę. Przejrzyjcie z nami wartościowe podcasty SEO.
Zmieniające się trendy, aktualizacje algorytmów, wydarzenia ze świata SEO oraz przesunięcia priorytetów pokazują, że jedyną stałą w marketingu treści jest zmiana. Twoja strategia SEO powinna być ciągle rozwijana, a słuchanie podcastu o SEO to świetny sposób, by być na bieżąco.
W 2024 roku specjaliści SEO mają do dyspozycji wiele wartościowych kanałów, które pomagają w śledzeniu ważnych trendów takich jak SGE i strategii marketingowych. Oto zestawienie najbardziej wyróżniających się podcastów w branży SEO, które dostarczają zarówno głębokich analiz, jak i praktycznych wskazówek.
Wyróżniliśmy niektóre z najlepszych podcastów o SEO, które oferują cenne informacje. W sam raz aby podnieść poziom twojej strategii SEO i pozostać na czasie.
The Recipe For SEO Success Show
Podcast „The Recipe for SEO Success” jest prowadzony przez Kate Toon, nagradzaną specjalistkę SEO i konsultantkę do spraw copywritingu. Jest poświęcony rozszerzaniu wiedzy na temat optymalizacji wyszukiwania oraz uczeniu się od zaufanych ekspertów. Kate Toon zaprasza do rozmów ekspertów w dziedzinie, dzieląc się z słuchaczami wszystkim, co związane z Google, w tym:
- wskazówkami i technikami optymalizacji;
- najnowszymi wiadomościami i aktualizacjami SEO;
- rzeczywistymi studiami przypadku i krytyką różnch działań SEO;
- skupieniem na różnych aspektach SEO, od budowania linków i lokalnego SEO, po e-commerce i zaangażowanie.

Odcinki zawierają dyskusje na temat aktualizacji algorytmów, optymalizacji on-page i off-page, tworzenia treści, technicznego SEO. Jest pełen studiów przypadków oraz przykładów z życia wziętych, które ilustrują skuteczne strategie SEO. Podcast jest strukturyzowany tak, aby zaspokoić potrzeby różnorodnej publiczności, w tym właścicieli firm, marketerów oraz każdego, kto chce zwiększyć swoją wiedzę na temat najlepszych praktyk SEO.
„The Recipe for SEO Success” jest aktualizowany średnio co 17 dni, a każdy odcinek trwa ok. 31 minut. Podcast znajdziecie na platformach takich jak iTunes, SoundCloud, Spotify i Pandora. Od swojego początku 10 sierpnia 2016 roku, autorka wydała już 167 odcinków, konsekwentnie dostarczając cennych informacji, które pomagają słuchaczom nie tylko zrozumieć SEO, ale i skutecznie je implementować.
Search Engine Journal Show
Podcast „Search Engine Journal Show” prowadzi Loren Baker, założyciela Search Engine Journal oraz agencji marketingowej i developerskiej Foundation Digital. Autor dokładnie analizuje praktycznie każdy aspekt marketingu wyszukiwarek. Program zgłębia tematy takie jak marketing treści, najnowsze trendy w SEO technicznym, płatne wyszukiwania oraz pozycjonowanie lokalne, zawsze z uwagą na to, co wkrótce może wpłynąć na branżę.

Dla nowych słuchaczy „Search Engine Journal Show” stanowi prawdziwą skarbnicę wiedzy, dostarczając setki odcinków pełnych wartościowych wskazówek i aktualnych informacji. Loren Baker to ekspert z ponad 20-letnim doświadczeniem w marketingu wyszukiwarek. Prowadzi wywiady i rozmowy, które są zawsze bogate w informacje, oparte na doświadczeniu i wiedzy. Podcast „Search Engine Journal Show” jest dostępny do słuchania na platformach takich jak Apple Podcasts, Google Play, Spotify i TuneIn. Od 23 września 2014 roku, program wzbogacił się o 363 odcinki. Każdy odcinek trwa średnio 41 minut i jest emitowany co 12 dni, oferując rozmowy z gośćmi i ekspertami branżowymi.
Conversion Tracking Playbook
Podcast Brada Reddinga, „Conversion Tracking Playbook” to wydanie prowadzone przez założyciela i CEO firmy Elevar. Stanowi wartościowe źródło wiedzy dla każdego specjalisty SEO, podkreślając, że ostatecznym celem wszelkich działań związanych z SEO są konwersje i zyski.

Program szczególnie koncentruje się na ulepszaniu śledzenia konwersji biznesów internetowych, w tym tych działających na platformach takich jak Shopify. Typowe odcinki skupiają się na dokładnym śledzeniu, analizie, wpływie trendów związanych z prywatnością oraz strategiach wykorzystania istniejących danych do śledzenia i zwiększania konwersji oraz realizacji celów biznesowych.
Czego można oczekiwać od podcastu „Conversion Tracking Playbook”? „Wypuszczamy cotygodniowe odcinki, które szczegółowo omawiają śledzenie, analizy i optymalizację konwersji. Jeśli cenisz strategie oparte na danych i chcesz uczyć się nowych strategii zwiększania przychodów, koniecznie zasubskrybuj nasz podcast!”
Brad Redding, „Conversion Tracking Playbook”
Podcast „Conversion Tracking Playbook” jest dostępny na platformach Apple i Spotify.
Dołącz na dowolnej platformie do Brada Reddinga i dowiedz się, jak radzić sobie z problemami zbierania danych, z jakimi borykają się dzisiaj marki D2C. Ponadto, nauczysz się, jak przekształcać dane w wglądy, które pomogą twojej firmie szybciej rosnąć. Program ukazuje rzeczywiste przykłady, jak transformacja danych w wglądy może wspierać rozwój biznesu.
Podcast „Conversion Tracking Playbook” wydawany jest co dwa tygodnie m.in na Apple Podcasts i Spotify. Każdy odcinek trwa średnio 29 minut, a do tej pory wyprodukowano 104 odcinki od startu programu 23 lutego 2022 roku.
Experts On The Wire (An SEO Podcast!)
Podcast „Experts On The Wire”, prowadzony przez Dana Shure’a, założyciela Evolving SEO, cieszy się popularnością wśród słuchaczy zainteresowanych najnowszymi trendami, taktykami, narzędziami i osobistościami w świecie SEO. Od pierwszego wydania w marcu 2016 roku, podcast został pobrany ponad 750 000 razy. Przyciągnął takie postaci jak Rand Fishkin, Brian Dean, Annie Cushing, Noah Kagan i Vanessa Fox.

Jako samodzielny konsultant SEO, Dan Shure skupia się na zagłębianiu tematów takich jak techniczne wyzwania SEO, historie wzrostu, SEO mobilne, e-commerce, crawling, marketing treści i inne. Program charakteryzuje się dogłębnymi wywiadami z profesjonalistami SEO, cyfrowymi marketerami oraz ekspertami branżowymi. Dzięki temu, każdy odcinek, trwający średnio 64 minuty, jest bogatym źródłem praktycznych treści, użytecznych porad i cennej wiedzy, dostarczanej przez doświadczonych praktyków.
„Experts On The Wire” pojawia się średnio co 73 dni, oferując unikalne spojrzenie na SEO, co czyni go cennym zasobem zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych specjalistów. Można go słuchać na platformach takich jak Apple Podcasts, Google Podcasts i RSS.
Search With Candour
Podcast „Search With Candour” ukazuje się co tydzień i skupia się na tematach istotnych dla profesjonalistów z branży SEO. Jest prowadzony przez Jacka Chambers-Warda. Program, który nadawany jest z Wielkiej Brytanii, porusza zagadnienia takie jak techniczne SEO, zastosowanie opowiadania historii w marketingu. Ostatnim ważnym tematem była niedawna umowa między Google a Reddit oraz tworzenie użytecznych treści.
Cenne notatki i transkrypcje programu udostępniane są na stronie search.withcandour.co.uk. „Search With Candour” to doskonałe źródło najnowszych informacji z dziedziny SEO i marketingu cyfrowego, które pomaga słuchaczom pozostać na bieżąco.

Goście programu, tacy jak ekspertka od technicznego SEO Beth Woodcock czy Gus Pelogia, menedżer produktu SEO w Indeed, są starannie dobierani ze względu na swoją wiedzę i doświadczenie. Odcinków posłuchacie na Apple Podcasts, Spotify czy YouTube.
SERPs Up
Podcast „SERPs Up” prowadzony przez Crystal Carter i Mordy’ego Obersteina, jest inicjatywą firmy Wix. Koncentruje się na popularnych tematach istotnych dla marketerów SEO na każdym poziomie zaawansowania.
W odcinkach można spodziewać się rozmów na temat trendów i nowych tematów, takich jak miksowanie treści i materiały generowane przez AI. Rozmówcy sprawdzają czy te faktycznie są wysoko w rankingach.

Ostatnie podcasty omawiały również znaczenie opinii ekspertów w treści oraz zawierały m.in. rozmowę z Marthą Van Berkel, założycielką Schema App, na temat danych strukturalnych. Martha jest jedną z najlepiej poinformowanych osób na temat danych strukturalnych, co czyni ten odcinek szczególnie wartościowym.
Podcast „SERPs Up” jest dostępny do słuchania na platformach Amazon, Apple i Google Podcasts i Spotify.
Content and Conversation: SEO Tips from Siege Media
Podcast „Content and Conversation” jest prowadzony przez Rossa Hudgensa, założyciela i CEO Siege Media. Jest polecany profesjonalistom z dziedziny marketingu, twórcom treści oraz specjalistom biznesowym, którzy dążą do ulepszenia swoich działań w zakresie marketingu treści. Podejmując tematy takie jak dystrybucja i pomiar treści, ten miesięczny podcast dostarcza wartościowych informacji i praktycznych porad, które są bezcenne na styku contentu i SEO.

W odcinkach omawiane są zagadnienia takie jak marketing treści, SEO, marketing za pomocą emaili oraz marketing na Reddit. Każdy odcinek trwa średnio 33 minuty. Hudgens dzieli się sprawdzonymi technikami, które przyczyniły się do wzrostu odwiedzin na stronach ponad 10 klientów o więcej niż 250 000. Omawia szczegółowo, co sprawia, że treści osiągają wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i jak skutecznie je promować.
„Content and Conversation” jest dostępny na platformach takich jak Pandora, Spotify, iTunes, Google Podcasts i YouTube. Od swojego debiutu 27 października 2020 roku, podcast wyprodukował już 73 odcinki, które pomagają słuchaczom nie tylko nadążać za zmieniającymi się trendami i algorytmami, ale i wyprzedzać konkurencję.
EDGE of the Web – The Best SEO Podcast for Today’s Digital Marketer
Podcast prowadzony przez Erina Sparksa oraz zespół Site Strategics omawia marketing cyfrowy, SEO oraz najnowsze trendy technologiczne. Często gości na antenie liderów branży, ekspertów i profesjonalistów, którzy dzielą się doświadczeniami oraz najlepszymi praktykami w ciągle zmieniającym się cyfrowym krajobrazie.

Epizody mogą obejmować szeroki zakres tematów, w tym techniki SEO, marketing treści, trendy w mediach społecznościowych oraz dyskusje na temat najnowszych narzędzi i technologii. Ten podcast ma na celu dostarczenie praktycznych i wartościowych informacji dla marketerów, właścicieli firm oraz każdego, kto jest zainteresowany pozostaniem na bieżąco z najnowszymi rozwojami w cyfrowej przestrzeni. Nowych odcinków co tydzień posłuchasz na: iTunes, RSS, Spreaker, Google Podcasts, Spotify.
Content Strategy Insights
Podcast „Content Strategy Insights” jest poświęcony rozmowom z ekspertami ds. strategii treści z różnych dziedzin, takich jak strategia, projektowanie, inżynieria, operacje i wiele innych. Goście pochodzą z różnorodnych środowisk, w tym z przedsiębiorstw, agencji, UX, projektowania treści, komunikacji technicznej, marketingu, SEO, wydawnictw oraz dziennikarstwa.
Prowadzącym podcast jest Larry Swanson, który regularnie publikuje nowe odcinki co dziewięć dni. Każdy odcinek trwa średnio 33 minuty, a od momentu rozpoczęcia emisji 25 listopada 2017 roku, powstało już 188 epizodów. Rozmowy są prowadzone w języku angielskim, a ich uczestnicy pochodzą głównie ze Stanów Zjednoczonych.
Podcast ma charakter edukacyjny i biznesowy, poruszając również tematy związane z zarządzaniem i technologią. Dzięki różnorodności gości i szerokiemu spektrum poruszanych tematów, „Content Strategy Insights” jest cennym źródłem wiedzy i inspiracji dla wszystkich zainteresowanych strategią treści. Odcinków posłuchacie m.in. na Apple Podcasts i Spotify.
Może cię zainteresować: