Digital Strategies Digital Strategies
  • SEO
    SEOWczytaj więcej
    linki kanoniczne
    Linki kanoniczne: przewodnik dla początkujących
    2024-05-19
    tags and html
    Kilka najważniejszych meta tagów i elementów HTML dla SEO
    2024-05-17
    seo w biznesie
    Dlaczego SEO jest niezbędne w biznesie?
    2024-05-17
    podcasty SEO
    Najlepsze podcasty SEO dla specjalistów w 2024 roku
    2024-05-15
    PS5 w MediaExpert na 1. miejscu w SEO. Piszemy dlaczego
    Jak wypozycjonować się na frazę „PS5” w Polsce i mieć 1. miejsce w SERP
    2023-05-05
  • Content
    ContentWczytaj więcej
    Jak budować ruch na przykładzie money.pl / Fot. Andrey_Popov/Shutterstock.com
    Powody dużego zasięgu money.pl, czyli jak budować ruch
    2023-05-28
    Topic cluster - czy to działa? Wyjaśniam na przykładzie, że jest coś ważniejszego
    Topic Cluster powinien dawać świetne efekty – twierdzi sporo ekspertów SEO. Czy to prawda?
    2023-05-13
    Konto Mega Oszczędnościowe Alior Banku - lepsze SEO wskazane
    Poradnik: Jak zbudować content plan pod ofertę Konta oszczędnościowego Alior Banku
    2023-05-05
  • Strategie
    StrategieWczytaj więcej
    praktyki ppc
    Najlepsze praktyki dla płatnego wyszukiwania i planowania PPC
    2024-05-19
    ai w organizacji
    Odpowiedzialna implementacja i stosowanie AI w organizacjach
    2024-05-19
    wyniki SGE
    Google obcina wyniki SGE – co to oznacza dla użytkowników i SEO?
    2024-05-18
    wykresy spadków
    Zaktualizowane wytyczne Google do diagnozowania spadków w rankingu
    2024-05-18
    google update
    Odzyskiwanie widoczności strony po aktualizacjach Google
    2024-05-18
  • Link building
    Link buildingWczytaj więcej
    linki zwrotne
    Efektywne taktyki budowania linków w 2024 r.
    2024-05-19
    Linki domniemane. Co trzeba o nich wiedzieć?
    Wzmianki o marce to przyszłość linkowania. Przynajmniej częściowo
    2024-05-15
    Najlepsze praktyki dotyczące linków
    Google odświeża najlepsze praktyki dotyczące linków
    2023-05-01
  • Zakładki
Czytasz: Morele.net brakuje 17 194 fraz kluczowych względem konkurencji. Łatamy dziury
  • Sprawdź ofertę
Powiadomienia
Digital StrategiesDigital Strategies
Aa
  • SEO
  • Content
  • Strategie
  • Link building
  • Zakładki
Search
  • SEO
  • Content
  • Strategie
  • Link building
  • Zakładki
Follow US
© Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Digital Strategies » SEO » Morele.net brakuje 17 194 fraz kluczowych względem konkurencji. Łatamy dziury
SEO

Morele.net brakuje 17 194 fraz kluczowych względem konkurencji. Łatamy dziury

Ostatnia aktualizacja: 2023/05/06 at 10:49 AM
Grzegorz Kubera
8 min czytania
Morele.net ma sporo do optymalizacji w kontekście SEO

Prowadzenie biznesu e-commerce jest pełne wyzwań i dylematów. Obecnie jednak lwią część problemów załatwiają za nas narzędzia data-driven. Ale tylko jeśli wiemy, gdzie boli.

Spis treści
Łatamy dziury w Morele.netJabłka w Morele jakby zapomnianeDrogie Morele.net, macie luki do wypełnieniaCo po analizach?

Tym razem przyglądam się sklepowi Morele.net. Ogromny e-biznes, w dodatku ze świetnymi pomysłami marketingowymi.

Ekipa Morele.net wzięła na warsztat np. pomysł z CD Baby związany z wysyłaniem ciekawych wiadomości po zakupie do klienta, a następnie stuningowała go 5 razy i stworzyła fenomenalny cykl wideo tylko dla wtajemniczonych – czyli tych, którzy zrobią zakupy.

Przykład takiego wideo (reakcja na zamówienie) poniżej:

Sorry za małą dygresję, ale musiałem. Ta seria filmów naprawdę jest świetna!

Wracając do rozwijania e-biznesu, SEO dla sklepu internetowego jest po prostu niezbędną składową do budowania ruchu i zysków. Po wypozycjonowaniu konkretnych kalorycznych fraz możemy przyciągać na stronę tysiące klientów i taka inwestycja może się szybko zwrócić.

Obecnie dla Morele.net ruch organiczny z wyszukiwarki jest zresztą nie do przecenienia – widać to po rozkładzie ruchu wg Similarweb:

Morele.net a rozkład ruchu w Similarweb

Ale, co ciekawe, ten ruch mógłby być znacznie większy. Tylko trzeba pobawić się w łatanie dziur:

  • Budowę nowych (jeśli nie ma) stron na frazy, na które pozycjonuje się konkurencja
  • Optymalizowanie i odświeżanie (jeśli już są) starych stron, które z jakiegoś powodu wypadły z top 100 Google’a, czyli de facto nie ma ich w rankingu

Łatamy dziury w Morele.net

Po wrzuceniu Morele.net do Semrusha i porównaniu do sklepów MediaExpert.pl, X-kom.pl, Euro.com.pl i Komputronik.pl, możemy łatwo zobaczyć, że brakuje nam 17 194 fraz kluczowych.

Morele.net ma duże braki względem konkurencji, jeśli chodzi o frazy kluczowe

Co rozumiem przez „brakujące frazy”? Są to frazy kluczowe, na które każdy z konkurencyjnych sklepów ma jakieś podstrony w top 100 google.pl, natomiast Morele.net – już nie.

Dla przykładu, hasło „sklep”, wpisywane średnio 823 000 razy miesięcznie w Polsce, jest popularne w gronie konkurentów. Morele.net nie ma tutaj żadnej strony w rankingu top 100, natomiast rywale jak najbardziej – oto ich pozycje:

Sklepy pozycjonują się na hasło "sklep" w Google. Morele.net tutaj nie ma

MediaExpert.pl świeci się na zielono, bo jego strona jest na najwyższym, 6. miejscu w tym zestawieniu. Ale X-kom.pl i Euro.com.pl również są w top 10.

Dalej, hasło „apple”, wpisywane średnio 301 000 razy miesięcznie w Polsce, daje nam w top 10 google.pl podstrony z Euro.com.pl (5. miejsce) oraz MediaExpert.pl (10. pozycja). Komputronik.pl i X-kom.pl mają trochę do nadrobienia – odpowiednio pozycje 18 i 38. A gdzie jest tutaj Morele.net? No właśnie.

Sprawdzam, co oferuje Euro.com.pl na podstronie „apple” i trafiamy do takiego miejsca:

List produktów na sklepie Euro.com.pl dla hasła "apple"

Ot, listing ze smartfonami Apple’a:

Euro i oferta na Apple

Mamy tutaj dobry UX, łatwość składania zamówień i spory wybór iPhone’ów. Jednocześnie nie jest to typowa podstrona „apple”, bo Euro.com.pl skupia się wyłącznie na telefonach – zresztą widać to po samym adresie tej strony:

euro.com.pl/telefony-komorkowe,_Apple.bhtml

Sklep przeznaczył jednak sporo wysiłku na pozyskanie linków zewnętrznych. Linki do podstrony znajdziemy w takich serwisach jak np. Interia.pl:

Link z Interia dla sklepu Euro.com.pl

Są też linki z Trojmiasto.pl czy Rmf24.pl.

Łącznie mamy ponad 50 unikalnych domen, które kierują ruch na tę podstronę, a profil linkowania jest dobrze przemyślany (współczynnik follow do nofollow oraz dobór samych domen pod kątem przekazywania mocy rankingowej).

Nie ma się więc co dziwić – podstrona Euro.com.pl będzie mieć dobre pozycje.

A co z Morele.net?

Jabłka w Morele jakby zapomniane

Wpisujemy do google.pl polecenie apple site:morele.net i znajdujemy to, czego Semrush (top 100) nam nie pokazuje:

Podstrona na "apple" w Morele.net

Ooops.

Ta podstrona wygląda jakby miała już kilka lat. Czytam copy i dochodzę do wniosku, że faktycznie może mieć.

Przykładowo jest tutaj taki fragment tekstu: „To przede wszystkim niezwykła wizja, znakomity design oraz umiejętność przywiązywania do siebie klientów sprawiają, że marka Apple w 2012 roku została uznana za najsilniejszą markę na świecie.”

Generyczny tekst o niewielkiej wartości dla potencjalnego klienta e-commerce, z nawiązaniem do 2012 roku….

Inaczej mówiąc, czy osoba wpisująca hasło „apple” do google.pl faktycznie chce trafić na podstronę sklepu internetowego z takim opisem? Szczerze wątpię.

Pod przydługim opisem mamy jeszcze takie coś:

Produkty Apple na Morele

To zdecydowanie nie jest nowoczesny UX sklepu e-commerce. Znacznie odbiega od tego, co oferują obecnie sklepy internetowe – i co oferuje zresztą samo Morele.net np. na podstronie ze smartfonami Apple’a:

Produkty Apple w sklepie Morele - listing

Sprawdzam jeszcze profil linkowania podstrony o Apple w Morele.net i no cóż…

Linki do Morele.net na podstronę Apple

Ewidentnie ktoś o tej podstronie zapomniał.

A szkoda, bo jest tutaj szansa na zbudowanie sprzedaży właśnie na produkty Apple’a.

Takich braków i dziur jest niestety dużo więcej.

Poniżej krótka lista haseł i fraz kluczowych, zresztą typowo komercyjnych, gdzie konkurenci zajmują pozycje w top 100, a Morele.net nie ma tam ani jednej podstrony:

Komercyjne frazy konkurentów

Takich komercyjnych fraz mamy tutaj 5466 względem wspomnianych konkurentów. Do tego dochodzi 3554 fraz transakcyjnych (np. iphone 13 pro 256gb). Jest też mnóstwo fraz informacyjnych (bardzo dobre pod budowanie ruchu, świadomości i też – w przypadku dużej części – sprzedaży).

Drogie Morele.net, macie luki do wypełnienia

Zdecydowanie warto przeanalizować wszystkie frazy typu „missing” w porównaniu do konkurencji, a następnie:

  • Wybrać te z największym potencjałem dla sklepu, biorąc pod uwagę m.in. własną ofertę i dostępność produktów
  • Ocenić skuteczność podstron u konkurencji, zwłaszcza w kontekście profilów linkowania
  • Wyłonić te frazy, gdzie de facto nie trzeba stawiać na linkowanie zewnętrzne – wystarczy dobrej jakości content plus linki wewnętrzne

Zdarzy się też, że pojawi się szansa na ruch na popularny produkt, ale… Morele.net nie ma go w ofercie. Wówczas warto spróbować go sprowadzić, bo jest szansa, że zbudujemy dobrą pozycję w top 5 bez większych nakładów, a sam produkt jest często wyszukiwany, co daje spore szanse na sprzedaż.

Albo wystarczy nieco prac nad tym, aby google.pl lepiej „rozumiało” ofertę. Tutaj przykładem niech będzie hasło „ryza papieru”, wpisywane ponad 12 000 razy miesięcznie w wyszukiwarce, gdzie Morele.net nie ma żadnej wysokiej pozycji, a taki MediaExpert.pl jak najbardziej tak:

Ryza papieru

Dlaczego tak jest? Głównie dlatego, że Morele.net pozycjonuje swoją ofertę papieru na hasło „papier biurowy” zamiast na „ryza papieru”. Oferta sklepu jasno mówi nam, że to papier biurowy.

Natomiast klienci wpisują „papier biurowy” zaledwie 260 razy miesięcznie, podczas gdy „ryza papieru” cieszy się zdecydowanie większym zainteresowaniem:

Hasło 'papiery biurowy'
Hasło 'ryza papieru'

Widać różnicę, prawda?

Co ciekawe, MediaExpert.pl, który ma tu najwyższe pozycje, stawia na frazę „papier do drukarki”, ale teksty – zarówno własne, jak i z treści na potrzeby linków zewnętrznych – mają w sobie na tyle sporo kontekstu pod „ryzę”, że Google łatwo rozumie o co chodzi i wyświetla podstronę MediaExpert.pl również na hasło „ryza papieru”.

Takie rzeczy też są do poprawy w kontekście fraz „missing” i optymalizacji SEO dla Morele.net.

Co po analizach?

Kiedy już załatwimy wszystkie analizy, pozostaje zakasać rękawy i wziąć się do roboty.
Do zrobienia:

  1. Dobór odpowiednich, optymalnych fraz kluczowych
  2. Stworzenie adekwatnych treści
  3. Budowanie linków wewn.
  4. Budowanie linków zewn.

Wypełniamy luki i po paru miesiącach znacznie zwiększamy ruch, a także sprzedaż. Proszę, dziękuję.

Grzegorz Kubera 2023-05-06 2023-05-06
Zareaguj jakoś, no weź…
Love3
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
By Grzegorz Kubera
Linki:
Założyciel Serigala Tech, studia GLIVE, doświadczony SEO-wiec i redaktor. Autor dwóch bestsellerów biznesowych "Stwórz jednorożca" i "Przeskok". Inwestor giełdowy i miłośnik stoicyzmu.
Digital Strategies Digital Strategies

Kategorie

  • SEO
  • Content
  • Strategie
  • Link building

Na skróty

  • Zakładki

© 2024 Copyright DigitalStrategies. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Digital Strategies Digital Strategies
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?