Jakie są obecnie najlepsze praktyki dotyczące linkow? Dokument pomocy ewoluował. Firma Google wprowadziła kilka istotnych aktualizacji.
Google opublikowało nowe najlepsze praktyki dotyczące linków w swojej dokumentacji dla SEO i deweloperów wyszukiwarek.
Początkowo był to dokument na temat tworzenia indeksowalnych linków, ale został on rozszerzony o informacje nie tylko na temat tworzenia indeksowalnych linków, ale także:
- Umieszczanie tekstu kotwicy
- Jak napisać dobry tekst kotwicy
- Linki wewnętrzne w twojej treści
- Linki zewnętrzne z innych witryn
Indeksowalne linki
Pierwsza sekcja jest bardzo podobna do oryginalnego dokumentu, który można zobaczyć na Wayback Machine.
Nowy dokument teraz brzmi: „Ogólnie rzecz biorąc, Google może indeksować Twój link tylko, jeśli jest to element HTML (znany również jako element kotwicy) z atrybutem href. Większość linków w innych formatach nie będzie analizowana ani wyodrębniana przez crawlery Google. Google nie może niezawodnie wyodrębniać adresów URL z elementów , które nie mają atrybutu href lub innych tagów, które działają jako linki z powodu zdarzeń skryptowych. Oto przykłady linków, które Google może i nie może analizować:”
Umieszczanie tekstu kotwicy
Google informuje: „Tekst kotwicy (znany również jako tekst linku) to widoczny tekst linku. Ten tekst mówi ludziom i Google coś o stronie, do której prowadzi link. Umieść tekst kotwicy między elementami , które Google może indeksować”.
Google podaje również przykłady dobrze i źle napisanych tekstów kotwicy.
Pisanie tekstu kotwicy
To kolejna nowa sekcja, w której Google napisał: „Dobry tekst kotwicy jest opisowy, stosunkowo zwięzły i istotny dla strony, na której się znajduje, oraz dla strony, do której prowadzi link. Zapewnia kontekst dla linku i ustanawia oczekiwania dla czytelników. Im lepszy tekst kotwicy, tym łatwiej jest ludziom poruszać się po twojej stronie i tym łatwiej Google zrozumieć, o czym jest strona, do której prowadzi link”.
Google podaje również przykłady dobrze i źle napisanych tekstów kotwicy.
Linki wewnętrzne
Google zauważa, że nie ma konkretnej liczby linków, które są potrzebne, i pisze: „Możesz zwykle myśleć o łączeniu stron pod kątem wskazywania na zewnętrzne strony internetowe, ale zwracanie większej uwagi na tekst kotwicy używany dla linków wewnętrznych może pomóc zarówno ludziom, jak i Google łatwiej zrozumieć i odnaleźć inne strony na twojej witrynie. Każda strona, na której ci zależy, powinna mieć link przynajmniej z jednej innej strony na twojej witrynie. Zastanów się, jakie inne zasoby na twojej stronie mogą pomóc czytelnikom zrozumieć dany temat na twojej stronie i umieść odpowiednie linki w kontekście”.
Linki zewnętrzne
Google mówi o czynniku zaufania dotyczącym linków, o tym, jak strony, które linkują do ciebie, mogą to robić, o stosowaniu atrybutu nofollow dla spamerskich linków i o linkach płatnych.
Zobacz: Top 10 w Google w 2023 roku – krok po kroku
Słowami Google: „Łączenie z innymi witrynami nie jest czymś, czego należy się obawiać; w rzeczywistości korzystanie z linków zewnętrznych może pomóc w budowaniu wiarygodności (na przykład, podając swoje źródła). Twórz linki do zewnętrznych witryn, gdy ma to sens, i dostarczaj czytelnikom kontekstu, czego mogą się spodziewać”.
Najlepsze praktyki dotyczące linków – dlaczego to tak ważne
Specjaliści SEO są zafascynowani linkami od lat – i słusznie, ponieważ są one ważnym czynnikiem rankingowym dla większości współczesnych wyszukiwarek.
Wszystko, co Google publikuje na ten temat, powinno być przeczytane przez specjalistów SEO, aby mogli podejmować decyzje dotyczące zarządzania praktykami budowania i zarządzania linkami.
Zdjęcie główne Tamanna Rumee/Unsplash.com