Digital Strategies Digital Strategies
  • SEO
    SEOWczytaj więcej
    linki kanoniczne
    Linki kanoniczne: przewodnik dla początkujących
    2024-05-19
    tags and html
    Kilka najważniejszych meta tagów i elementów HTML dla SEO
    2024-05-17
    seo w biznesie
    Dlaczego SEO jest niezbędne w biznesie?
    2024-05-17
    podcasty SEO
    Najlepsze podcasty SEO dla specjalistów w 2024 roku
    2024-05-15
    Morele.net ma sporo do optymalizacji w kontekście SEO
    Morele.net brakuje 17 194 fraz kluczowych względem konkurencji. Łatamy dziury
    2023-05-06
  • Content
    ContentWczytaj więcej
    Jak budować ruch na przykładzie money.pl / Fot. Andrey_Popov/Shutterstock.com
    Powody dużego zasięgu money.pl, czyli jak budować ruch
    2023-05-28
    Topic cluster - czy to działa? Wyjaśniam na przykładzie, że jest coś ważniejszego
    Topic Cluster powinien dawać świetne efekty – twierdzi sporo ekspertów SEO. Czy to prawda?
    2023-05-13
    Konto Mega Oszczędnościowe Alior Banku - lepsze SEO wskazane
    Poradnik: Jak zbudować content plan pod ofertę Konta oszczędnościowego Alior Banku
    2023-05-05
  • Strategie
    StrategieWczytaj więcej
    praktyki ppc
    Najlepsze praktyki dla płatnego wyszukiwania i planowania PPC
    2024-05-19
    ai w organizacji
    Odpowiedzialna implementacja i stosowanie AI w organizacjach
    2024-05-19
    wyniki SGE
    Google obcina wyniki SGE – co to oznacza dla użytkowników i SEO?
    2024-05-18
    wykresy spadków
    Zaktualizowane wytyczne Google do diagnozowania spadków w rankingu
    2024-05-18
    google update
    Odzyskiwanie widoczności strony po aktualizacjach Google
    2024-05-18
  • Link building
    Link buildingWczytaj więcej
    linki zwrotne
    Efektywne taktyki budowania linków w 2024 r.
    2024-05-19
    Linki domniemane. Co trzeba o nich wiedzieć?
    Wzmianki o marce to przyszłość linkowania. Przynajmniej częściowo
    2024-05-15
  • Zakładki
Czytasz: Google odświeża najlepsze praktyki dotyczące linków
  • Sprawdź ofertę
Powiadomienia
Digital StrategiesDigital Strategies
Aa
  • SEO
  • Content
  • Strategie
  • Link building
  • Zakładki
Search
  • SEO
  • Content
  • Strategie
  • Link building
  • Zakładki
Follow US
© Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Digital Strategies » Link building » Google odświeża najlepsze praktyki dotyczące linków
Link building

Google odświeża najlepsze praktyki dotyczące linków

Ostatnia aktualizacja: 2023/05/01 at 7:28 AM
Grzegorz Kubera
4 min czytania
Najlepsze praktyki dotyczące linków

Jakie są obecnie najlepsze praktyki dotyczące linkow? Dokument pomocy ewoluował. Firma Google wprowadziła kilka istotnych aktualizacji.

Spis treści
Indeksowalne linkiUmieszczanie tekstu kotwicyPisanie tekstu kotwicyLinki wewnętrzneLinki zewnętrzneNajlepsze praktyki dotyczące linków – dlaczego to tak ważne

Google opublikowało nowe najlepsze praktyki dotyczące linków w swojej dokumentacji dla SEO i deweloperów wyszukiwarek.

Początkowo był to dokument na temat tworzenia indeksowalnych linków, ale został on rozszerzony o informacje nie tylko na temat tworzenia indeksowalnych linków, ale także:

  • Umieszczanie tekstu kotwicy
  • Jak napisać dobry tekst kotwicy
  • Linki wewnętrzne w twojej treści
  • Linki zewnętrzne z innych witryn

Indeksowalne linki

Pierwsza sekcja jest bardzo podobna do oryginalnego dokumentu, który można zobaczyć na Wayback Machine.

Nowy dokument teraz brzmi: „Ogólnie rzecz biorąc, Google może indeksować Twój link tylko, jeśli jest to element HTML (znany również jako element kotwicy) z atrybutem href. Większość linków w innych formatach nie będzie analizowana ani wyodrębniana przez crawlery Google. Google nie może niezawodnie wyodrębniać adresów URL z elementów , które nie mają atrybutu href lub innych tagów, które działają jako linki z powodu zdarzeń skryptowych. Oto przykłady linków, które Google może i nie może analizować:”

Umieszczanie tekstu kotwicy

Google informuje: „Tekst kotwicy (znany również jako tekst linku) to widoczny tekst linku. Ten tekst mówi ludziom i Google coś o stronie, do której prowadzi link. Umieść tekst kotwicy między elementami , które Google może indeksować”.

Google podaje również przykłady dobrze i źle napisanych tekstów kotwicy.

Pisanie tekstu kotwicy

To kolejna nowa sekcja, w której Google napisał: „Dobry tekst kotwicy jest opisowy, stosunkowo zwięzły i istotny dla strony, na której się znajduje, oraz dla strony, do której prowadzi link. Zapewnia kontekst dla linku i ustanawia oczekiwania dla czytelników. Im lepszy tekst kotwicy, tym łatwiej jest ludziom poruszać się po twojej stronie i tym łatwiej Google zrozumieć, o czym jest strona, do której prowadzi link”.

Google podaje również przykłady dobrze i źle napisanych tekstów kotwicy.

Linki wewnętrzne

Google zauważa, że nie ma konkretnej liczby linków, które są potrzebne, i pisze: „Możesz zwykle myśleć o łączeniu stron pod kątem wskazywania na zewnętrzne strony internetowe, ale zwracanie większej uwagi na tekst kotwicy używany dla linków wewnętrznych może pomóc zarówno ludziom, jak i Google łatwiej zrozumieć i odnaleźć inne strony na twojej witrynie. Każda strona, na której ci zależy, powinna mieć link przynajmniej z jednej innej strony na twojej witrynie. Zastanów się, jakie inne zasoby na twojej stronie mogą pomóc czytelnikom zrozumieć dany temat na twojej stronie i umieść odpowiednie linki w kontekście”.

Linki zewnętrzne

Google mówi o czynniku zaufania dotyczącym linków, o tym, jak strony, które linkują do ciebie, mogą to robić, o stosowaniu atrybutu nofollow dla spamerskich linków i o linkach płatnych.

Zobacz: Top 10 w Google w 2023 roku – krok po kroku

Słowami Google: „Łączenie z innymi witrynami nie jest czymś, czego należy się obawiać; w rzeczywistości korzystanie z linków zewnętrznych może pomóc w budowaniu wiarygodności (na przykład, podając swoje źródła). Twórz linki do zewnętrznych witryn, gdy ma to sens, i dostarczaj czytelnikom kontekstu, czego mogą się spodziewać”.

Najlepsze praktyki dotyczące linków – dlaczego to tak ważne

Specjaliści SEO są zafascynowani linkami od lat – i słusznie, ponieważ są one ważnym czynnikiem rankingowym dla większości współczesnych wyszukiwarek.

Wszystko, co Google publikuje na ten temat, powinno być przeczytane przez specjalistów SEO, aby mogli podejmować decyzje dotyczące zarządzania praktykami budowania i zarządzania linkami.

Zdjęcie główne Tamanna Rumee/Unsplash.com

Grzegorz Kubera 2023-05-01 2023-05-01
Zareaguj jakoś, no weź…
Love2
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
By Grzegorz Kubera
Linki:
Założyciel Serigala Tech, studia GLIVE, doświadczony SEO-wiec i redaktor. Autor dwóch bestsellerów biznesowych "Stwórz jednorożca" i "Przeskok". Inwestor giełdowy i miłośnik stoicyzmu.
Digital Strategies Digital Strategies

Kategorie

  • SEO
  • Content
  • Strategie
  • Link building

Na skróty

  • Zakładki

© 2024 Copyright DigitalStrategies. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Digital Strategies Digital Strategies
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?