Digital Strategies Digital Strategies
  • SEO
    SEOWczytaj więcej
    linki kanoniczne
    Linki kanoniczne: przewodnik dla początkujących
    2024-05-19
    tags and html
    Kilka najważniejszych meta tagów i elementów HTML dla SEO
    2024-05-17
    seo w biznesie
    Dlaczego SEO jest niezbędne w biznesie?
    2024-05-17
    podcasty SEO
    Najlepsze podcasty SEO dla specjalistów w 2024 roku
    2024-05-15
    Morele.net ma sporo do optymalizacji w kontekście SEO
    Morele.net brakuje 17 194 fraz kluczowych względem konkurencji. Łatamy dziury
    2023-05-06
  • Content
    ContentWczytaj więcej
    Jak budować ruch na przykładzie money.pl / Fot. Andrey_Popov/Shutterstock.com
    Powody dużego zasięgu money.pl, czyli jak budować ruch
    2023-05-28
    Topic cluster - czy to działa? Wyjaśniam na przykładzie, że jest coś ważniejszego
    Topic Cluster powinien dawać świetne efekty – twierdzi sporo ekspertów SEO. Czy to prawda?
    2023-05-13
    Konto Mega Oszczędnościowe Alior Banku - lepsze SEO wskazane
    Poradnik: Jak zbudować content plan pod ofertę Konta oszczędnościowego Alior Banku
    2023-05-05
  • Strategie
    StrategieWczytaj więcej
    praktyki ppc
    Najlepsze praktyki dla płatnego wyszukiwania i planowania PPC
    2024-05-19
    ai w organizacji
    Odpowiedzialna implementacja i stosowanie AI w organizacjach
    2024-05-19
    wyniki SGE
    Google obcina wyniki SGE – co to oznacza dla użytkowników i SEO?
    2024-05-18
    wykresy spadków
    Zaktualizowane wytyczne Google do diagnozowania spadków w rankingu
    2024-05-18
    google update
    Odzyskiwanie widoczności strony po aktualizacjach Google
    2024-05-18
  • Link building
    Link buildingWczytaj więcej
    linki zwrotne
    Efektywne taktyki budowania linków w 2024 r.
    2024-05-19
    Najlepsze praktyki dotyczące linków
    Google odświeża najlepsze praktyki dotyczące linków
    2023-05-01
  • Zakładki
Czytasz: Wzmianki o marce to przyszłość linkowania. Przynajmniej częściowo
  • Sprawdź ofertę
Powiadomienia
Digital StrategiesDigital Strategies
Aa
  • SEO
  • Content
  • Strategie
  • Link building
  • Zakładki
Search
  • SEO
  • Content
  • Strategie
  • Link building
  • Zakładki
Follow US
© Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Digital Strategies » Link building » Wzmianki o marce to przyszłość linkowania. Przynajmniej częściowo
Link building

Wzmianki o marce to przyszłość linkowania. Przynajmniej częściowo

Ostatnia aktualizacja: 2024/05/15 at 6:22 AM
Grzegorz Kubera
5 min czytania
Linki domniemane. Co trzeba o nich wiedzieć?

Nacisk Google na „byty” (ang. entities) sprawia, że widoczność marki jest kluczowa dla wzrostu organicznego. Cyfrowy PR kształtuje przyszłość SEO.

Przestań budować linki — buduj swoją markę. Te sześć słów powinno być widoczne na biurkach każdego SEO na świecie.

Prawie 10 lat temu Rand Fishkin, założyciel Moz, a obecnie SparkToro, mówił o wzmiankach na temat marek:

I knew it! RT @CyrusShepard: This Google patent defines non-linking citations as "implied links" http://t.co/cOxv0irklk

— Rand Fishkin (follow @randderuiter on Threads) (@randfish) March 26, 2014

Dlaczego? Cóż, Google złożyło wtedy patent na tę koncepcję.

Również dekadę temu świat PR oszalał, mówiąc o samym patencie.

Dla tych, którzy nie wiedzą: oto sekcja, która zachwyciła PR-owców:

„System określa liczbę niezależnych linków dla grupy (krok 302). Link dla grupy zasobów to link przychodzący do zasobu w grupie, tj. link mający zasób w grupie jako cel. Linki dla grupy mogą obejmować linki wyraźne, linki domniemane lub oba. Wyraźny link, np. hiperłącze, to link, który jest zawarty w źródłowym zasobie, który użytkownik może śledzić, aby przejść do zasobu docelowego. Link domniemany to odniesienie do zasobu docelowego, np. cytowanie zasobu docelowego, które jest zawarte w źródłowym zasobie, ale nie jest wyraźnym linkiem do zasobu docelowego. Tak więc zasób w grupie może być celem linku domniemanego bez możliwości nawigacji do zasobu poprzez śledzenie linku domniemanego”.

Znany jako „patent Panda„, wprowadził on koncepcję linków wyraźnych i domniemanych.

  • Link wyraźny: hiperłącze (follow lub nofollow).
  • Link domniemany: odniesienie do zasobu docelowego, ale nie link.

Moz napisał doskonały artykuł wyjaśniający to wszystko już w 2014 roku.

Logika jest dość prosta. Google wie, że ludzie kupują i sprzedają linki, więc odejście od tego zawsze było dobrym pomysłem.

Ale ekonomia linków jest dość duża, a SEO-wcy są uparci. Ze względu na charakter SEO i obsesję na punkcie linków, SEO ślepo ignorowali marketing jako narzędzie SEO i polegali na linkach. I owszem, to działało — tu nie ma wątpliwości.

Ale nie jesteśmy już w 2014 r.

LLM i SEO w erze AI. Stawiaj również na linki domniemane

Duże modele językowe (LLM) są trenowane na danych tekstowych z najpopularniejszych stron internetowych na świecie. Wiemy również, że Google przeszukuje sieć i ma swoją usługę Knowledge Graph.

Tekst nagle staje się jeszcze ważniejszy, ponieważ to on trenuje te LLM-y.

To przywraca nas do znaczenia bytów w nowoczesnym krajobrazie SEO. A marki to właśnie byty.

Jeśli miałbym dać jedną potężną radę marketingową, brzmiałaby ona: skup się na informowaniu większej liczby ludzi o tym, że istniejesz. To nie musi być link — wystarczy wzmianka lub cytat o twojej marce.

Wzmianki o marce stają się coraz ważniejsze. To linki domniemane
Wzmianki o marce stają się coraz ważniejsze. To linki domniemane

Powiedz ogromnej liczbie ludzi, że istniejesz, jednocześnie budując linki i wzmianki o marce, pozycjonując się jako przewodnik, którego potrzebują w swoim życiu.

Obecnie treści są indeksowane przez Google lepiej niż kiedykolwiek. LLM-y rozumieją język naturalny i wyłapują wszystko, o czym piszesz. Google może łatwo dowiedzieć się, kim jesteś, co robisz i jaką wiedzę przekazujesz innym.

Google chce wiedzieć, kim jesteś i co robisz, i chce wyodrębnić informacje z twojej strony tak łatwo, jak to możliwe. To kolejny powód, dla którego wzmianki o marce są tak potężne.

Dajesz Google wyraźne sygnały o tym, kim jesteś, w czym jesteś ekspertem i gdzie cię znaleźć.

„Według ekspertów z (nazwa marki)…” — to przykład, jak media mogą cię cytować.

Ale czy link nadal będzie miał znaczenie? Oczywiście, że tak. Po prostu cytaty i wzmianki o marce czy produkcie również zyskają na znaczeniu — bardziej niż w ostatnich latach.

Wzmianki o markach są paliwem, do którego należy dziś dążyć. Jeśli nie uda się zdobyć linka, zyskaj wzmiankę i tzw. link domniemany. Dla Google’a ma to znaczenie, a więc dla ciebie też powinno.

Może cię zainteresować:

  • Top 10 w Google w ciągu dwóch miesięcy w 2023 roku – krok po kroku
  • Google odświeża najlepsze praktyki dotyczące linków
Grzegorz Kubera 2024-05-15 2024-05-15
Zareaguj jakoś, no weź…
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
By Grzegorz Kubera
Linki:
Założyciel Serigala Tech, studia GLIVE, doświadczony SEO-wiec i redaktor. Autor dwóch bestsellerów biznesowych "Stwórz jednorożca" i "Przeskok". Inwestor giełdowy i miłośnik stoicyzmu.
Digital Strategies Digital Strategies

Kategorie

  • SEO
  • Content
  • Strategie
  • Link building

Na skróty

  • Zakładki

© 2024 Copyright DigitalStrategies. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Digital Strategies Digital Strategies
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?