Digital Strategies Digital Strategies
  • SEO
    SEOWczytaj więcej
    linki kanoniczne
    Linki kanoniczne: przewodnik dla początkujących
    2024-05-19
    tags and html
    Kilka najważniejszych meta tagów i elementów HTML dla SEO
    2024-05-17
    seo w biznesie
    Dlaczego SEO jest niezbędne w biznesie?
    2024-05-17
    podcasty SEO
    Najlepsze podcasty SEO dla specjalistów w 2024 roku
    2024-05-15
    Morele.net ma sporo do optymalizacji w kontekście SEO
    Morele.net brakuje 17 194 fraz kluczowych względem konkurencji. Łatamy dziury
    2023-05-06
  • Content
    ContentWczytaj więcej
    Jak budować ruch na przykładzie money.pl / Fot. Andrey_Popov/Shutterstock.com
    Powody dużego zasięgu money.pl, czyli jak budować ruch
    2023-05-28
    Topic cluster - czy to działa? Wyjaśniam na przykładzie, że jest coś ważniejszego
    Topic Cluster powinien dawać świetne efekty – twierdzi sporo ekspertów SEO. Czy to prawda?
    2023-05-13
  • Strategie
    StrategieWczytaj więcej
    praktyki ppc
    Najlepsze praktyki dla płatnego wyszukiwania i planowania PPC
    2024-05-19
    ai w organizacji
    Odpowiedzialna implementacja i stosowanie AI w organizacjach
    2024-05-19
    wyniki SGE
    Google obcina wyniki SGE – co to oznacza dla użytkowników i SEO?
    2024-05-18
    wykresy spadków
    Zaktualizowane wytyczne Google do diagnozowania spadków w rankingu
    2024-05-18
    google update
    Odzyskiwanie widoczności strony po aktualizacjach Google
    2024-05-18
  • Link building
    Link buildingWczytaj więcej
    linki zwrotne
    Efektywne taktyki budowania linków w 2024 r.
    2024-05-19
    Linki domniemane. Co trzeba o nich wiedzieć?
    Wzmianki o marce to przyszłość linkowania. Przynajmniej częściowo
    2024-05-15
    Najlepsze praktyki dotyczące linków
    Google odświeża najlepsze praktyki dotyczące linków
    2023-05-01
  • Zakładki
Czytasz: Poradnik: Jak zbudować content plan pod ofertę Konta oszczędnościowego Alior Banku
  • Sprawdź ofertę
Powiadomienia
Digital StrategiesDigital Strategies
Aa
  • SEO
  • Content
  • Strategie
  • Link building
  • Zakładki
Search
  • SEO
  • Content
  • Strategie
  • Link building
  • Zakładki
Follow US
© Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Digital Strategies » Content » Poradnik: Jak zbudować content plan pod ofertę Konta oszczędnościowego Alior Banku
Content

Poradnik: Jak zbudować content plan pod ofertę Konta oszczędnościowego Alior Banku

Ostatnia aktualizacja: 2023/05/05 at 3:51 PM
Grzegorz Kubera
13 min czytania
Konto Mega Oszczędnościowe Alior Banku - lepsze SEO wskazane

Twoja firma właśnie szykuje się do nowej kampanii marketingowej. Powiedzmy, że to bank. Dajmy na to, że Alior Bank i konto oszczędnościowe, nazywane Kontem Mega Oszczędnościowym. Dostajesz zadanie: trzeba to wzmocnić działaniami contentowymi, w tematyce finansowej i edukacyjnej. Co robisz?

Spis treści
Konto Mega Oszczędnościowe a intencje szukającychDobór słów kluczowych pod kampanięFrazy kluczowe stają się zagadnieniami i tekstamiKonto Mega Oszczędnościowe: optymalizacje tekstów pod SEOLinkujemy do Konta Mega Oszczędnościowego

Bank nie ma bloga, ale ma dział Aktualności. Dział ma przyzwoite możliwości SEO:

Aktualności Alior Banku - ocena SEO

Ale, w praktyce, ten dział to tak naprawdę jeden wielki niewykorzystany potencjał. Mamy bowiem segment treściowy osadzony w świetnej domenie z dużym autorytetem, natomiast ruch organiczny to zaledwie… 535 wizyt (estymacja). Nie tysięcy, nie dziesiątek tysięcy. Ot, 535 sztuk.

Potwierdzają to wyniki Top 10, które są słabiutkie:

Top 10 Aktualności Alior Banku - bez rewelacji

Co gorsza, bank generuje ruch organiczny głównie na frazy o dość negatywnym znaczeniu – awariach i przerwach technicznych.

Frazy kluczowe Alior Banku - głównie negatywne

To nie wygląda za dobrze, ale nie przejmujemy się. Naszym hipotetycznym zadaniem jest content plan pod Konto Mega Oszczędnościowe.

Jak się za to zabrać?

Konto Mega Oszczędnościowe a intencje szukających

Podstrona akcji z Kontem Mega Oszczędnościowym wygląda bardzo użytkowo. Mamy atrakcyjną grafikę, ale przede wszystkim bank skupia się na informacjach – tak, aby potencjalny klient wiedział, czego może oczekiwać po ofercie.

Mamy tutaj:

  • 7% dla nowych środków
  • przycisk do składania wniosku
  • trochę szczegółów z ikonami obok
  • no i oczywiście poradnik krok po kroku o tym, jak założyć konto
  • Plus: dodatkowe informacje – wymagane prawnie

Jeśli ktoś chce założyć konto oszczędnościowe, znajdzie na podstronie potrzebne informacje. Może dałoby się to zaprezentować nieco lepiej, ale koniec końców – jest OK.

Tylko jaka jest sytuacja wyjściowa tej podstrony? Czy generuje ona ruch? Czy pozycjonuje się na jakieś konkretne, tematycznie powiązane frazy?

Sprawdzamy i okazuje się, że… szału nie ma.

Mamy 194 fraz kluczowych, na które „łapie” się podstrona z ofertą i estymowany ruch na poziomie 4300 wizyt/mc. Wycena tego ruchu to zaledwie nieco ponad 500 dol.

Podstrona Konto Mega Oszczędnościowe i jej ruch organic SEO

Ruch generują głównie frazy własne – takie, gdzie użytkownik po prostu wpisuje hasła typu „alior bank konto oszczędnościowe” albo „alior konto mega oszczędnościowe„.

Niszowe frazy z podstrony Alior Banku o oszczędzaniu

Są to jednak frazy stosunkowo mało popularne. Średnia częstotliwość wyszukiwania wynosi maks. 1300 zapytań miesięcznie – dla frazy, która odpowiada tutaj za niemal 25% ruchu.

Pod kątem linkowania też nie jest za dobrze.

Mamy 14 unikalnych linków, z czego niektóre są już utracone, a niektóre nofollow.

Linki zewn. do podstrony Konto Mega Oszczędnościowe Alior Banku

Efekty z takiego linkowania nie będą zbyt dobre, co zresztą potwierdza estymacja ruchu.

Twoim zadaniem jest jednak napisanie tekstów pod tę akcję i poprawienie wyników wyłącznie za pomocą contentu.

Challenge accepted.

Dobór słów kluczowych pod kampanię

Mamy do czynienia z bankiem, więc autorytet i wiarygodność są zapewnione domyślnie. Wybieramy zatem frazy pasujące do oszczędzania.

Możemy poprosić ChatGPT-4 o kilka sugestii. Dostaniemy takie oto cuda:

ChatGPT dobiera frazy do oszczędzania - wyniki są kiepskie

Wybieramy takie, które pasują nam do kampanii i zawężamy wynik do:

  • Konto oszczędnościowe
  • Oszczędzanie
  • Atrakcyjne oprocentowanie
  • Cel oszczędnościowy
  • Zyskowna oferta
  • Bank dla oszczędzających
  • Premie za oszczędzanie
  • Korzyści z oszczędzania

Następnie wrzucamy frazy do narzędzia SEO, aby ocenić czy faktycznie są one wyszukiwane przez prawdziwych ludzi.

Niektóre są, większość nie jest:

Frazy z GPT-4 przeanalizowane w Semrushu

Pierwszy wniosek: ChatGPT-4 średnio nadaje się do dobierania fraz kluczowych.

Zostawiamy dwie frazy, które mają sens z biznesowego punktu widzenia (ktoś tego faktycznie szuka!) i idziemy dalej.

Teraz wpisujemy do google.pl najpierw Konto oszczędnościowe, a potem w osobnym oknie Oszczędzanie.

Przeglądamy wyniki top 10 i analizujemy treści z SERP, które zajmują pozycje top 1-5. Naszym zadaniem jest pozbieranie fraz, na które pozycjonują się te treści. Skoro inne banki i serwisy mają tak dobre pozycje na interesujące nas frazy Konto oszczędnościowe i Oszczędzanie, to my też powinniśmy iść tym śladem.

Po analizie wszystkich podstron, która trwa ok. 30 minut, mamy wynik końcowy – listę fraz, które są faktycznie wyszukiwane i jest ich całkiem sporo:

Frazy z analizy SEO - dobre, wyszukiwane. Konto Mega Oszczędnościowe mogłoby na tym skorzystać

Na zrzucie mi się nie zmieściło, więc podaję pełną listę poniżej. 🙂 O, tutaj:

  • konto oszczędnościowe
  • najlepsze konta oszczędnościowe
  • oprocentowanie kont oszczędnościowych
  • rachunek oszczędnościowy
  • konto oszczędnościowe oprocentowanie
  • rachunki oszczędnościowe
  • oprocentowanie oszczędności
  • ranking kont oszczędnościowych
  • konto oszczędnościowe ranking
  • ranking rachunków oszczędnościowych
  • konto oszczędnościowe kalkulator
  • oszczędzanie
  • jak oszczędzać pieniądze
  • jak zacząć oszczędzać
  • jak oszczędzać
  • sposoby na oszczędzanie
  • jak nauczyć się oszczędzać
  • sposoby na oszczędzanie pieniędzy
  • na czym oszczędzać
  • oszczędzanie pieniędzy
  • odkładanie pieniędzy
  • domowe sposoby na oszczędzanie pieniędzy
  • jak mądrze oszczędzać
  • jak oszczędzać pieniądze w domu
  • jak efektywnie oszczędzać

Na samym dole, z wynikami rzędu 20 – 200 zapytań/mc mamy frazy takie jak „na czym oszczędzać„, „jak efektywnie oszczędzać„, „jak mądrze oszczędzać” czy „domowe sposoby na oszczędzanie pieniędzy„. To są wszystko cenne frazy kluczowe long-tail, w dodatku z niskim Keyword Difficulty, ale jesteśmy bankiem, więc musimy „mierzyć wyżej”. Co to oznacza? Że frazy tego rodzaju uwzględnimy w tekstach, ale jako fragmenty publikacji, a nie główne publikacje (czytaj: będzie o tym z nagłówkami H2, a nie w tytule H1 :-)).

Zakładamy, że chcemy przygotować łącznie 7 tekstów i nasz content plan ma się składać z tylu publikacji – nie więcej, nie mniej.

Frazy kluczowe stają się zagadnieniami i tekstami

Teraz bierzemy wszystkie te frazy kluczowe i przypisujemy je do 7 głównych tematów nadrzędnych.

Jak wybrać tematy nadrzędne? Takim tematem jest fraza z możliwie dużym potencjałem ruchu – na podstawie tej analizy bezpiecznie przyjąć, że to min. 1000 zapytań miesięcznie. Po drugie, staramy się nie powielać tematów i dążymy do tego, by treści były unikalne, albo przynajmniej miały unikalne ujęcie tematu.

Po mojej analizie wygląda to tak, że frazy na tematy nadrzędne wyglądają następująco:

  • konto oszczędnościowe
  • ranking kont oszczędnościowych
  • jak oszczędzać pieniądze
  • najlepsze konta oszczędnościowe
  • oszczędzanie
  • oprocentowanie kont oszczędnościowych
  • rachunek oszczędnościowy

Teraz, jeśli nie mamy za bardzo pomysłu na ujęcie tematu, korzystamy ze wsparcia AI.

Poprosiłem GPT-4 o kilka rekomendacji dla każdego tematu nadrzędnego. Na przykładzie frazy konto oszczędnościowe wyglądało to tak:

GPT-4 jest dobry do tworzenia konspektów o oszczędzaniu i kont oszczędnościowych

To dobre rekomendacje – takie zagadnienia warto poruszyć w tekście na hasło „konto oszczędnościowe”.

Zrobiłem to samo dla każdego z 7 tematów i pozbierałem rekomendacje do Excela.

Gotowe zagadnienia do poruszenia w tekstach pod kampanię contentową dla Konto Mega Oszczędnościowe

Mamy teraz dobre konspekty i można pisać teksty.

Konto Mega Oszczędnościowe: optymalizacje tekstów pod SEO

Teksty możemy napisać ze wsparciem GPT-4, bo większość informacji to dość oczywiste rzeczy – i wszędzie jest o tym samym. Bawimy się tutaj w tzw. przepisywanie internetu.

Powinniśmy jednak zatroszczyć się o komentarze ekspertów z Alior Banku, które będą cenne dla użytkownika i – dodatkowo – będą też treścią unikalną i ekspercką, co Google bardzo docenia.

Dodatkowo powinniśmy zatroszczyć się o to, aby treści były:

  • dobrze podzielone (struktura H2-H3)
  • zawierały listy wypunktowane
  • a także – na miarę możliwości – filmy z YouTube’a Alior Banku
  • Albo, jeśli nie mamy własnych, postarajmy się o filmy z YouTube’a jakichś influencerów finansowych (oczywiście za ich zgodą i ew. opłatą)

Google, ale też użytkownik, docenia treści, które są łatwe do skanowania wzrokiem, mają eksperckie komentarze, a także wideo, co potwierdzają raporty branżowe na temat content marketingu.

Pamiętajmy też, że mamy jeszcze dodatkowe frazy kluczowe z naszej analizy i je także należy umiejętnie wpleść do tych artykułów.

Dla przykładu, piszemy tekst o frazie głównej „jak oszczędzać pieniądze”? No to dodajmy tam H2 z frazą „jak mądrze oszczędzać” i odpowiednimi informacjami, np. komentarzem eksperta.

Piszemy na frazę „oszczędzanie”? Dajmy H2 pod „na czym oszczędzać” oraz kolejne H2 na „domowe sposoby na oszczędzanie pieniędzy”. Wiecie o co mi chodzi, prawda?

Teksty powinny łącznie wyczerpać wszystkie frazy z naszej analizy.

Co ważne, wszystkie teksty publikujemy w taki sposób, że w adresie URL występuje nasza fraza główna (jedna z 7 nadrzędnych), a ponadto tworzymy odpowiednio dobry title tag i H1, które również uwzględniają frazę i tworzą zachęcający tytuł. Dla jasności: frazy można odmieniać, nie trzeba tworzyć sztywno brzmiących nagłówków!

Aha, co do długości – proponuję ok. 5000 – 8000 znaków ze spacjami na tekst. Zwykle wystarczy, by wyczerpać temat.

Linkujemy do Konta Mega Oszczędnościowego

Wszystkie teksty publikujemy w dziale Aktualności i teraz tak:

  1. Z każdego tekstu odsyłamy użytkownika na podstronę z ofertą Konto Mega Oszczędnościowe, najlepiej z anchor textem na „konto oszczędnościowe” (lub podobnym)
  2. Każdy tekst linkujemy też wzajemnie do siebie – tak, aby nie pozostawić żadnych „osieroconych treści” (bez ani jednego linka wewnętrznego)

OK, najtrudniejsze za nami.

Teraz zostaje jeszcze dodanie tekstów pod SEO na frazę „konto oszczędnościowe” (średnio 22 000 wyszukiwań/mc) i „jak oszczędzać pieniądze” (6600/mc) na podstronie z ofertą banku, a także optymalizacja title taga.

Nad blokiem „Produkty towarzyszące” tworzymy dwa dodatkowe bloki z nagłówkami Konto oszczędnościowe oraz Jak oszczędzać pieniądze. Publikujemy tam trochę tekstu – powiedzmy, że po 2500 znaków ze spacjami na każdy blok i odsyłamy dodatkowo do tekstów z Aktualności, które pokrywają te tematy szerzej.

Niech potencjalny klient ma dzięki temu więcej cennych informacji i porad, a crawlery Google’a niech wiedzą bardziej szczegółowo, o czym jest ta podstrona.

No właśnie – podstrona. Obecny title tag jest do zmiany, bo brzmi:

Title tag podstrony z ofertą banku

Zmieniamy to np. na: Konto oszczędnościowe 7% w skali roku – Zacznij oszczędzać pieniądze

No i zmieniamy jeszcze H1, czy też: tytuł w Google. Obecny:

Tytuł SEO oferty Alior Banku na konto oszczędnościowe

Tutaj również idziemy pod SEO i podajemy info użytkowe i z frazą kluczową: Konto oszczędnościowe 7% w skali roku

Wiem, że tracimy wtedy oryginalną nazwę oferty „Konto Mega Oszczędnościowe”, ale:

  • Google nie zna naszej kampanii i średnio go ona interesuje
  • Użytkownik, który szuka kont oszczędnościowych i sposobów na oszczędzanie, też jej nie zna – wpisuje ogólne hasła „konto oszczędnościowe” czy „jak oszczędzać pieniądze” zdecydowanie częściej niż nazwę kampanii Alior Banku (to potwierdziła już analiza fraz samej podstrony z ofertą)

Tyle jesteśmy w stanie zrobić po stronie contentu. To niestety za mało, aby wypozycjonować stronę z Kontem Mega Oszczędnościowym do top 5 na frazę „konto oszczędnościowe”. Dlaczego? Bo konkurencja ma tutaj sporo linków zewnętrznych:

Linki zewn. konkurentów

Nasz profil linkowania dla tej kampanii jest natomiast za słaby. No, ale miało być o contencie, więc tutaj stawiam kropkę. 🙂

Chcesz poczytać nieco więcej o sile linkowania i dlaczego linki zewnętrzne są tak ważne? Odsyłam do tekstu o pozycjonowaniu się na 1. pozycję w google.pl dla bardzo konkurencyjnej, popularnej frazy ps5. Sprawdź jak robią to najlepsi!

PS Z contentem można by jeszcze powalczyć i pobawić się w inne akcje i optymalizacje, ale z mojego doświadczenia nie da to zbyt dużych efektów. Perfekcjonizm jest dla tych, którzy lubią tracić czas. Powyższe porady i rekomendacje są „good enough” i dla mnie to jest w pełni zadowalające.

Grzegorz Kubera 2023-05-05 2023-05-05
Zareaguj jakoś, no weź…
Love2
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
By Grzegorz Kubera
Linki:
Założyciel Serigala Tech, studia GLIVE, doświadczony SEO-wiec i redaktor. Autor dwóch bestsellerów biznesowych "Stwórz jednorożca" i "Przeskok". Inwestor giełdowy i miłośnik stoicyzmu.
Digital Strategies Digital Strategies

Kategorie

  • SEO
  • Content
  • Strategie
  • Link building

Na skróty

  • Zakładki

© 2024 Copyright DigitalStrategies. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Digital Strategies Digital Strategies
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?